ח"כ דן סיידה הצהיר אמונים במליאת הכנסת

איתי גדסי No Comments on ח"כ דן סיידה הצהיר אמונים במליאת הכנסת

חבר הכנסת הטרי של ש"ס דני סיידה שנכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי הושבע היום במליאת הכנסת • משימה עליונה שלי לסייע באופן גורף ובלתי מתפשר בכל עניין הכרוך בקידום וביסוס החקלאות בפריפריה, בנגב ובגליל

צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דן סיידה הצהיר אמונים במליאת הכנסת וייחל לכהן כח"כ מטעם סיעת ש"ס במקומו של סגן שר האוצר איציק כהן, שפרש מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי.

ח"כ סיידה אמר לאחר הצהרת האמונים: "אני מתכוון לממש עד תום את המנדט הציבורי אשר ניתן לי ולנסות ככל שאוכל לעזור ולסייע לאחיי החקלאים בני המושבים, המושבות והקיבוצים, בכל דרך בה ניתן יהיה לשמור על חוסנם וקיומם.

"מושבים וקיבוצים פורחים ומשגשגים משדרים חוסן וביטחון המחלחל לעבר אויבנו מבעד לגדר. עיירות פיתוח בתנופת בניה ועשייה, עם תשתית תעסוקתית ותחבורתית נאותה, הינם גורמים עיקריים למעבר של צעירים איכותיים לפריפריה, כפי שאנו רואים בפועל. מיזמים תיירותיים בריאה הירוקה של המדינה מסייעים ליציאה מהמחנק של גוש דן למרחבים הירוקים בגליל ולהישארות ההון הפרטי בארץ. פריחה כלכלית לכולם מסייעת ותורמת לחיים הדדים ביחד עם ערביי הגליל.

"לאורך כל חיי, מעשיי והווייתי שזורים בקשר בל ינתק עם אדמת הארץ וכפועל ישיר בפעילותי כחקלאי. לצערי, החקלאות אשר הייתה ערך עליון וגורם מרכזי באחיזתנו על הקרקע שנתן לנו השם יתברך, מאבדת מערכה. כיום החקלאות מאבדת את חשיבותה בעיני הציבור הרחב וגרוע מכך גם בעיני גורמי השלטון. אכן, יש לפעול להורדת יוקר המחיה לכלל הציבור, אך אסור בדרך למטרה זו להזניח את החקלאות.

"מעל אלפיים משפחות במושבי גבול הלבנון מתפרנסות מענף הלול ובמקרים רבים מדובר בענף פרנסה יחיד, הרוחות המנשבות מעמידות בסכנה את המשך קיומו של הענף בגליל במשק המשפחתי. חיסולו של ענף הלול על ידי ביטול התכנון או דרישות להשקעות ענק ללא תמיכת המדינה יותירו חבל ארץ אסטרטגי זה לאורך גבול הלבנון ללא פרנסה אשר יש ויינטש על ידי התושבים חלילה. משימה עליונה זו בפעילותי העתידית בכנסת יחד עם חבריי לסיעה שמסורת היא בידם מאז הקמת התנועה לסייע באופן גורף ובלתי מתפשר בכל עניין הכרוך בקידום וביסוס החקלאות בפריפריה, בנגב ובגליל."



0 תגובות